Morengas

       Ar jūs pasitikite receptais, jų proporcijom? Ar visada tiksliai laikotės recepto? Aš nuo vienos nesėkmės - nebesilaikau. Prieš n metų. Tikrai labai, labai seniai troškinau lydeką ir labai norėjau sužibėt. Susiradau lydekos receptą su citrina. Ir nuoširdžiai jo laikiausi. Sudėjau visos citrinos sultis ir dar ant viršaus užbarsčiau citrinpipirių, nes taip buvo pagal receptą ... Na, rezultatą patys galit įsivaizduot. Lydeka buvo be galo rūgšti ir nelabai valgoma. Daugiau prie žuvies nesiliečiau daug metų, o ir receptais nebesivadovauju aklai.
       Tai va, šį kartą morengas pagal Jamie Oliver. Receptas, kurio kiekiai kiek skiriasi - jo puslapyje, jo laidoje (Taip, patikrinau - peržiūrėjau kelis kartus) ir dar kitokius gavau aš. Gal mano kiaušiniai buvo per maži? Bet gi L dydžio. Gal pas juos ten kokie XL dar yra. O gal aš blogai išplakiau? Arba recepte parašyta, kad kriaušių reikia 800 g. Aš nesunaudojau nė pusės indelio kriaušių, t.y. 400 g. Jau ir taip buvo su kaupu apdėliotas visas morengas. Šokolado ir pilnai užteko vienos plytelės. Na, bet svarbiausia vis tik, kad morengas išėjo labai skanus, nors ir daug mažesnis nei aš tikėjausi. Kriaušės, imbiero cukatai ir šokoladas - tiesiog idealus derinys.

Jums reikės:
4 didelių kiaušinių baltymų
200 g cukraus
skardinės konservuotų kriaušių
kokių 5-6 imbiero cukatų
100 g. šokolado
geros saujos lazdyno riešutų

       Išplakame kiaušinio baltymus, kai masė padvigubėja - po to truputį supilame cukrų. Dar plakame apie 7-8 minutes. Masė turi gautis blizganti. Ir patrynus tarp pirštų neturi jaustis cukrus. Jei cukrus jaučiausi, dar šiek tiek paplakit.
       Skardos kampus šiek tiek patepame morengo mase, kad neslidinėtų kepimo popierius. Tada visą masę suverčiame ant kepimo popieriaus ir suformuojame apie A4 dydžio stačiakampį. Kepame apie valandą 150 laipsnių įkaitintoje orkaitėje. Tuo pačiu sumetame lazdyno riešutus į kitą skardą ir kepame kartu su morengu.
       Morengui iškepus leidžiame jam atvėsti. Tada ištirpiname šokoladą su kokiais 5 šaukštais kriaušių sirupo iš skardinės, kartu sumetame susmulkintus imbiero cukatus. Viską užpilame ant morengo, supjaustome kriaušes ir išdėliojame ant morengo. Riešutus susmulkiname ir gausiai apibarstome viršų. Dar pagal receptą buvo galima uždėti plaktos grietinėlės, bet man ir be jos buvo gerai.
       Skanaus!


14 komentarai:

Forelle 2010 m. balandžio 5 d. 20:35  

Labai skaniai morengas atrodo. Neatsimenu kada jį bekepus, mano orkaitė tokiam kepiniui per sena :(

O aš tiksliai receptu vadovaujuosi kepdama saldumynus, nes panašiaip kaip tu su žuvim, aš su višta apsigavau. Vištiena su citrinomis, ir marinuota, ir kepta jose... neįmanoma buvo valgyt, dabar gerai apsvarstau ar bus skanu, ar ko neperdaug, ir visiems nesaldiems, visko dedu iš akies

Unknown 2010 m. balandžio 6 d. 08:50  

O aš pirmą kartą kepiau ir pirmą kartą apskritai valgiau morengą :)

Aš ir tik su saldumynais daugiau mažiau stengiuosi laikytis proporcijų :) O daugiau - iš akies.

violeta 2010 m. balandžio 6 d. 11:05  

Atrodo puikiai :) O receptų laikausi konditeriaudama, arba jei į sudėtį įeina specifinis prieskonis, turintis stiprų kvapa/skonį, tuomet taip pat stengiuos nepadauginti.. Improvizacija yra geriausia.
p.s. kepiau tavąjį cheesecake'ą Velykoms, ir spėk.. Tapau visiška stalo žvaigžde :))) visiems žiaaaauriai patiko, o mūsų šeimynos saldumynais nelabai ir sužavėsi paprastai. Taigi, labai ačiū :)

ieva 2010 m. balandžio 6 d. 12:36  

aš esu visiškas uraganas, stichija ir furija virtuvėje :) Puodai, šaukštai ir vyras tik į šalis skraido :) tai jau receptų laikytis 100% niekaip man neišeina... Nors būna, kad ir su liniuote skonų aukštį matuoju :)

o morengas tavo pasakiškai atrodo! Tik aš tą dieną, kai tu morengą keptum, į svečius neičiau, ateičiau kitą, kai humusas paruoštas būtų :)

gyvenimas yra gražus 2010 m. balandžio 6 d. 15:57  

Turiu 6 "lyšnus" baltymus ,bandysiu kažka improvizuoti ;)

P.S.Labai gražus tavo dienoraštis.Nuotraukos nuostabios :)

Indrė 2010 m. balandžio 6 d. 17:51  

Ir aš šitą esu nusižiūrėjus, vos per tv pamačiau - nerealiai gerai atrodo!

Unknown 2010 m. balandžio 6 d. 18:54  

violeta, nu gi labai džiugu dėl cheesecake'o :) Sėdžiu išsišiepusi dabar :)

ieva, bandau įsivaizduot tave virtuvėj :D
o aš keisčiau į TĄ gerąjį cheesecake'ą :)

gyvenimas yra gražus, manau, kad gausi idealų morengą. Idealaus dydžio ir storio :) Net šiek tiek pavydu darosi ;) Dėl P.S. tai labai ačiū :)

Indre, aha, jau seniai jį buvau nužiūrėjus ir net pamiršt sugebėjau, bet jo psl. netyčia radau receptą.

Pončka 2010 m. balandžio 9 d. 19:07  

Aaaa.... Sunku man žiūrėti į morengus. Tai vienas iš receptų, kuris pirmą kartą pavyksta tobulai, antrą kartą nebe taip tobulai, trečią kartą dar prasčiau ir taip žemyn iki visiško fiasko. Prasikankinau su tais morengais nežinau kiek kartų jau... Tai dabar jau ranka nebekyla dar kartą daryt. Bet Tavo receptas itin patrauklus ir skaniai atrodo. Manau susigundysiu... :)

Unknown 2010 m. balandžio 9 d. 20:18  

Pončka, negąsdink manęs :D Aš taip pakiliai nusiteikus po pirmo pavykusio karto :) Jau ir apie antrą kartą pradėjau galvot :)))

Pončka 2010 m. balandžio 9 d. 20:29  

Labai tikiuosi, kad tokie "užkeikimai" virtuvėje, kai kuo daugiau darai- tuo labiau nepavyksta tik man pasitaiko. :)

Anonimiškas 2010 m. balandžio 10 d. 23:10  

Skaitau ir mąstau, ar apskritai esu kažką panašaus valgius.. Turbūt, bet tik ant pyragaičio būdavo toks pūtėsis uždėtas, mokykloj tas buvo, seniai :)
Jis toks traškus gan, taip, ne? Jei ne, tada fakc, kad nevalgiau :))

Pončka 2010 m. balandžio 11 d. 01:16  

Na taip, toks traškus ir labai labai saldus. Tirpstantis burnoje. Kai kurie morengai viduje būna šiek tiek minkšti. Bet šitas, manau, kad visas kietas.

Unknown 2010 m. balandžio 11 d. 16:58  

Viršus traškus, o viduj - vietom minkštas ten, kur storesnis sluoksnis jo buvo.

Unknown 2010 m. balandžio 11 d. 16:59  

Ir taip, taip - burnoj tirpstantis :)))

  © Blogger templates Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP